REDE  nr 4 • September 2018 Tekst og foto Verena Døsvik

 

Rabatt for TOBB-medlemmer

Hvitevarer på Skousen


Mange TOBB-medlemmer har allerede benyttet seg av de gode medlemsfordelene hos Skousen. Kundeservicen er dessuten upåklagelig.

Kundens behov er viktig for de ansatte på Skousen.


- Vi er opptatte av å bevisstgjøre og hjelpe våre kunder. Vi ønsker ikke å prakke på dem noe de egentlig ikke har behov for, sier daglig leder Jan Arild Grønskag


Han tar fram eksemplet med dampovner, som er det heteste på markedet nå.


- Alle vil ha dette produktet. Min oppgave blir da å kartlegge kundenes behov for å se om de virkelig trenger en dampovn. Kundene blir overrasket over at vi anbefaler billigere produkter i enkelte tilfeller.

 

VELKOMMEN TIL Skousen! Kundene og deres opplevelser er veldig viktig for oss, sier daglig leder Jan Arild og Joachim Wennberg.

 

Les mer om medlemsfordelen på Skousen her

Hvitevarer

Hos Skousen finner du hvitevarer. Mobiler, tv og andre lignende elektroniske artikler må du andre steder for å kjøpe.


- Det skal være en mindre butikk. Vi spesialiserer oss på de produktene vi har, og jeg selger aldri noe til en kunde med mindre jeg kjenner til produktet, informerer Grønskag.


Han bruker lang tid på å forklare for kundene, men selger med samvittighet.


- Vi skal være hvitevareeksperter. Det er derfor vi kun har 100 ulike varer. Det må være produkter vi stoler på og som vi kan. Jeg må kunne forklare kundene hvorfor det ene produktet er dyrere enn det andre, til tross for at de ser like ut. Det er jo heller ikke alltid at det dyreste produktet er det beste. Mye avhenger av reklame og hvordan produktene markedsføres.


Grønskag mener at ved å strekke seg litt ekstra, får kundene mer tillit til butikken. Det koster så lite men betyr så mye.

Det ble en litt tøff start for Skousen, som åpnet like før det ble satt i gang veiarbeid på Haakon VIIs gate. Kundene måtte kjøre en kilometer ekstra for å komme til butikken, og bedriften opplevde nedgang de tre første månedene.


- Det er ganske kritisk for en nyoppstartet bedrift. Men nå føler vi at det går vår vei, og vi håper også at TOBB-medlemmer tar turen hit, sier Grønskag.

 

Hvis varen ikke finnes i butikken, bestiller Skousen den på nett. Grønskag tar gjerne en telefon for å høre om kunden har fått varen og er fornøyd. Tilbakemeldingene kundene gir er utelukkende positive.

 
 

RELATERTE ARTIKLER